standard Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie

W 2014 roku w USA na reklamę wydano 181 miliardów dolarów, co odpowiada ponad 1/3 całego globalnego rynku reklamy. W przeliczeniu na jednego konsumenta daje to 567 dolarów, co także daje USA pozycję globalnego lidera – wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Polska ze średnią 60 dolarów zamyka pierwszą dwudziestkę zestawienia.

Za USA pod względem średnich wydatków reklamowych na osobę znalazły się w ubiegłym roku Australia (486 USD), Norwegia (472 USD), Dania (379 USD) oraz Wielka Brytania (362 USD).

Polska ze średnią 60 dolarów zamyka pierwszą dwudziestkę zestawienia.

Strategy Analytics Ad Spend per Capita

Przeciętne nakłady na reklamę w przeliczeniu na osobę są w USA o 121 razy większe, niż w Indiach oraz 16 razy większe, niż w Chinach. Państwo Środka, choć jest drugim największym rynkiem reklamowym świata, w omawianym ujęciu znajduje się na drugim miejscu od końca, ze średnią na poziome 35 dolarów. Z kolei w ujęciu regionalnym, zdecydowanym liderem jest Ameryka Północna (541 USD), z ponad dwukrotnie wyższą średnią, niż druga w zestawieniu Europa Zachodnia (264 USD).

Filip za wp.pl