Marketing

standard Wizualne młotki i werbalne gwoździe – jak dobry slogan i logo wpływają na odbiór marki?

Od sklepów na rogu i zakładów fryzjerskich dostępnych w każdym mieście, poprzez rozpoznawalnych producentów butów, samochodów i komputerów, aż po globalnych gigantów oferujących swoje produkty każdemu lub, wręcz przeciwnie, tylko nielicznym – większość przedsiębiorców w pewnym momencie dociera do momentu, w którym przestaje być anonimowy i zaczyna kształtować własną markę, […]

standard Wakacyjna gorączka i spadek jakości obsługi klienta

Klient drugi raz nie zadzwoni – jak nie stracić klienta w biurze podróży Konkurencyjność rynku usług turystycznych sprawia, że klienci oczekują natychmiastowej i idealnej obsługi. Jeśli ich telefon nie będzie odebrany w ciągu kilku sekund lub pierwsza oferta nie będzie dokładnie dopasowana do preferencji – przejdą do konkurencji. Jak nie […]

standard Karta informacyjna o zużyciu energii obowiązkowa

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach w zakresie informowania o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię. Projekt nowelizacji ustawy doprecyzowuje pojęcie karty, która jest dołączana do produktu. Będzie ona zawierała standardową tabelę informacyjną (w języku polskim), dotyczącą produktu wykorzystującego energię. Dostawca produktu musi dołączyć kartę do broszur […]

standard Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie

W 2014 roku w USA na reklamę wydano 181 miliardów dolarów, co odpowiada ponad 1/3 całego globalnego rynku reklamy. W przeliczeniu na jednego konsumenta daje to 567 dolarów, co także daje USA pozycję globalnego lidera – wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Polska ze średnią 60 dolarów zamyka pierwszą […]

standard Klient zapisał się na newsletter?

Jest gotowy na pierwszą ofertę! Najlepszym czasem na nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem jest moment tuż po jego zapisaniu się na newsletter. Dlaczego? Ponieważ to wyraźny znak zainteresowania marką oraz jej produktami, a także sygnał gotowości na otrzymanie pierwszej oferty. Kampanie powitalne są jednym z najbardziej obiecujących rozwiązań w dziedzinie […]

standard 7 trendów w komunikacji marketingowej na 2015 rok

Spójna i jednolita komunikacja poprzez wiele różnych kanałów będzie kluczowym elementem udanego marketingu w 2015 roku. Marek Włodarczyk, dyrektor sprzedaży optivo  w Polsce, wymienia 7 trendów, na które firmy powinny zwrócić szczególną uwagę w nowym roku. 1.      Lifecycle Marketing Podstawową zasadą lifecycle marketingu jest dopasowanie całej komunikacji do indywidualnych preferencji […]

standard Tajemniczy klient wcale nie taki tajemniczy

Ponad 60% pracowników firm z różnych branż twierdzi, że z łatwością rozpoznaje audytora podczas badań typu „mystery shopping”. Większość przyznaje, że wpływa to na sposób obsługi, co z kolei odbija się na wiarygodności wyników badania – twierdzą analitycy ARC Rynek i Opinia. 74% badanych stwierdziło, że w ich firmie audyty […]

standard Konsumenci u rzecznika

W 2013 r. Polacy skarżyli się rzecznikom konsumentów najczęściej w sprawach związanych z zakupem obuwia, odzieży, sprzętu RTV i AGD oraz na świadczone usługi telekomunikacyjne – wynika z informacji UOKiK. Rzecznicy udzielili ponad 443 tys. porad. Niebawem prawa konsumentów mają być lepiej chronione dzięki dwóm nowym ustawom. Pierwsza z nich […]