Sprzedaż

standard Wizualne młotki i werbalne gwoździe – jak dobry slogan i logo wpływają na odbiór marki?

Od sklepów na rogu i zakładów fryzjerskich dostępnych w każdym mieście, poprzez rozpoznawalnych producentów butów, samochodów i komputerów, aż po globalnych gigantów oferujących swoje produkty każdemu lub, wręcz przeciwnie, tylko nielicznym – większość przedsiębiorców w pewnym momencie dociera do momentu, w którym przestaje być anonimowy i zaczyna kształtować własną markę, […]

standard Jak bezpiecznie zmienić sprzedawcę energii elektrycznej?

Każdy konsument ma prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Przed podjęciem decyzji warto jednak dokładnie przeanalizować przedstawiane nam oferty, by nieświadomie nie zgodzić się na warunki gorsze niż dotychczasowe. Miejmy świadomość, że nie zawsze zmiana odbywa się  na uczciwych zasadach, szczególnie kiedy w domu odwiedzi nas handlowiec oferujący niższą cenę […]

standard Różni ludzie w różnych sytuacjach różnie się zachowują

Powyższe zdanie często nazywane jest głównym mottem psychologii, które w prosty sposób uwypukla różnice pomiędzy ludźmi, ich unikatowość i indywidualizm. Jak to jest, że jesteśmy do siebie podobni, a jednocześnie tak zupełnie inni? Całe życie uczymy się tej ludzkiej wyjątkowości i odrębności, akceptacji dla decyzji i wyborów drugiego człowieka,  dla […]

standard Wakacyjna gorączka i spadek jakości obsługi klienta

Klient drugi raz nie zadzwoni – jak nie stracić klienta w biurze podróży Konkurencyjność rynku usług turystycznych sprawia, że klienci oczekują natychmiastowej i idealnej obsługi. Jeśli ich telefon nie będzie odebrany w ciągu kilku sekund lub pierwsza oferta nie będzie dokładnie dopasowana do preferencji – przejdą do konkurencji. Jak nie […]

standard Rośnie produkcja samochodów dostawczych

W okresie pierwszych dwóch miesięcy 2015 r., polskie fabryki opuściło 115 590 samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Tym samym produkcja zwiększyła się o 18,8 proc. w stosunku do takiego samego okresu 2014 r. Fiat odnotował wzrost o 7,9 proc., Volkswagen o 6,3 proc., natomiast Opel aż o 82 proc. W […]

standard Karta informacyjna o zużyciu energii obowiązkowa

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach w zakresie informowania o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię. Projekt nowelizacji ustawy doprecyzowuje pojęcie karty, która jest dołączana do produktu. Będzie ona zawierała standardową tabelę informacyjną (w języku polskim), dotyczącą produktu wykorzystującego energię. Dostawca produktu musi dołączyć kartę do broszur […]

standard Instrumenty ochrony handlu

Wniosek o wszczęcie postępowania przeciwko nieuczciwej konkurencji ze strony dostawców z państw trzecich może złożyć grupa unijnych przedsiębiorstw lub ich stowarzyszenie branżowe, reprezentujące co najmniej 25% całości przemysłu danej branży w UE. Sposoby przeciwdziałania nadmiernemu importowi obejmują: środki antydumpingowe, antysubsydyjne i inne instrumenty ochronne. Jeśli producenci/eksporterzy z kraju trzeciego stosują […]

standard Handlem detalicznym rządzą nowe technologie

Rozwój nowoczesnych technologii i rosnąca popularność smartfonów sprawia, że globalny handel detaliczny musi stawiać również na mobilność. Do 2015 roku 65 proc. populacji na świecie będzie korzystać z telefonu komórkowego, a 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach. Zdaniem ekspertów Deloitte, światowym handlem detalicznym będzie rządziła także „szybkość”. Tempo […]